jag skäms!

oj gud nu var det längesen man bloggade, och jag skäms faktiskt lite... haha nej skämt å sido.
det har hänt en MASSSA saker under senaste veckorna. detajljer kommer i sammband med bilderna senare.
Min bredband har crashat totalt och därför jag inte kunnat blogga...
Känner mig helt handikappad utan internet. min stackars laptop har legat helt själv på GOLVET på mitt rum, har inte rört den på en vecka.
så den är riktigt utvilad tills internet funkar ingen ;)

Just nu ligger jag hos Em i hennes säng. hon och BJ är i stan och handla och så.
Inhandling inför helgen. öl ofcourse. och likör 43.
Yummi, det måste ni testa! likör 43, blåbärssoppa och toppa med vispgrädde.
Riktigt go shot.
Man kan dricka hur många som helst.
Men sen slår det ju på med, och det märker man ;) haha


Ska slänga igång en film nu och vänta tills dom kommer hem

Imorgon blir det skola och möte och ABCgruppen grejs. studentmössor osv.

Sen imorgon ska jag även tattuera mig! trevligt.
resultat kommer senare.

Längtar till helgen. jobbfritt och fest!
är riktigt peppad inför helgen.






Jag är en riktig planerare jag! i vissa stunder. mest till helgen.



Bara jag som längtar till sommaren?

Siesta 08. ge mig sommar!


Ohh, glömde berätta att vi börjat planera Fackprovet nu med ..
För dom som inte vet så är det ett projektarbete som ska göras.
man får välja på att göra det teoretiskt eller praktiskt.
Jag hade först bestämt att skriva om typ choklad eller något i den vevan i och med
jag inte vill jobba inom "restaurang" branchen sen. inte seriöst iaf.
Men sen ska ju ALLA i klassen göra det utan jag så jag bestämde mig för
att jag skulle lägga ihop en meny sen bestämma mig.
så IDAG har jag bestämt att jag med ska göra det (faller för grupptrycket eller vad?)
Så jag ska göra en 6 rätters meny!
och varje måndag får vi komma till tranan och öva på den.
den ska vara klar vecka 7. och för folk som inte fattar det så är det INTE lätt och jag är asnervös.
Det ska bestå av
Förrätt 1 : Strömming
Förätt 2 : Consumé
Huvudrätt 1 : Piggvar
Huvudrätt 2 : Kalvinnalår
Dessert 1 : Äpple
Dessert 2 : Choklad

Och jag har inte lagt ihop menyn helt, mest kladdat och strökit över grejor.
Men ska göra stekt strömming med potatis och sås.
Consumèn består av kalv och rotfrukter (redan skitnervös för den)
Piggvarn blir i "paket" med grönsaker och potatis och "smörsky" och riven pepparrot övanpå!
Kalvinnalår är inte riktigtklart ännu. men ska göra en "gordon blue" eller någon lökgrejs..
Till äpple desserten ska jag göra en äppelkompott och äppelchips med "smulor" med smak av kardemumma och kanel runt omkring.
Och sist men inte minst en chokladcheesecake med ljust choklad och skogsbär och citronmeliss!

Hoppas den menyn håller sig så jag inte ska ändra och ha mig !
För tycker den låter rättså bra.

+ att samma vecka som vi ska framföra 6 rätters för juryn så ska Paulo roberto komma och ha ett föredrag för oss. Spännande!


NU blir det en film.
rätt långt och onödigt inlägg kanske, men om jag tappar bor menyn så har jag ju den här? smart!


Over and out!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0